5.2.2013

Hengessä mukana


Kausalassa on joka kuun ensimmäisenä tiistaina markkinapäivä. Kun mammat ja mummot jonottavat  (mauttomat) rinkelit, ja vain Viipurin rinkelit, loppuun, minä pyyhkäisen tutun (aavistuksen äreän) ukon kojulle paistettujen muikkujen ostoksille. 

Ukko ei liikoja haastele. Olen tottunut siihen, joten en sitten minäkään. Odottelen siinä tiskin reunalla ajatuksissani, kun tapahtuu käänne; äijä kauhoo kaloja pannulta ja tokaisee:
–Katoin, että tuoltahan se nyt tulee.
– Aahaa? 
–No ei vaiskaa, ei taija emäntä ihan noin nuori olla.
Minä vilkaisen olan yli, enkä näe kuin rollaattorilla etenevän mummon, mutta koska yritän olla juonessa mukana (enkä ole aivan varma kuulinko alkuunkaan oikein), sanon:
–Eihän sitä koskaan tiedä.
Kalat ja rahat vaihtavat omistajaa hiljaisuudessa jälleen, eroamme kiitoksin. 
Selkeästi korkeamman huumorin miehiä. 

Lähdevesi pulppuaa pakkasesta huolimatta.

Me teimme tänään Tupen ja koirien kanssa retken Vehkosuolle. Auraamatonta matkaa on tarvottava melkein kilometri. Minä vedin pulkassa koppuraksi jäätyvää lasta ja hikoilin. Tasan ei käy onnen lahjat.

Tupen mielestä hangessa oli jännä kulkea, kun se ihan randomina kantoi ja oli kantamatta. Minä olen jännempiäkin asioita kokenut, mutta olin hengessa ja hangessa mukana.

Paljon vierailevia jälkiä. Mikä tästä meni?


Lopuksi söimme eväät ja joimme kaakaot sisällä tuulensuojassa. Sisällä oli vielä tammikuun pakkaset ja ilma oli taatusti kylmempi kuin ulkona (-5). 


Kesä tulee, kun sen aika on.

8 kommenttia:

  1. IHANAT! Ai olet jännempää hauskempaakin kokenut, siinä kohtaa repesin. Ens kerralla me lähdetään mukaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vitsi mä en ole oikein älykäs, kun en tajunnut, että tekin voitte lähteä mukaan. Mutta en mä kyllä sinua jaksa pulkassa vetää, sulla on se mahakin.

      Poista
  2. Jos se ukko tarkoittikin niin niin että "katoin että sieltä se emäntä tulee mutta se olitki sinä." :D
    Minäkin nauroin tossa jännä-kohdassa. Hahaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se katsoi minusta ohi jonnekin horisonttiin. En kyllä ihan heti keksi mitä se on se jännempi.

      Poista
  3. Siellä on mahtavat hanget! Ainakin mitä tähän kulmakuntaan vertaa. Pulkassa vetäminen on kyllä hyvää liikuntaa. Meidän kaupunginosaa aurataan toisinaan sattumanvaraisesti, joten toisinaan saa cityihminenkin melkein umpihangessa pulkan vedon kokea.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai eikö siellä ole? Jotenkin vain olen olettanut että kaikkialla on lunta. Tänne satoi vielä lisää viikko sitten, yhdessä illassa kauhea kinos.
      Pulkka on kyllä hyvä keksintö, kun liikkuu lasten kanssa kävelymatkoja.

      Poista
    2. On täälläkin toki lunta, mutta ei noin paljon. Tuossa välillä kun sade sulatti suurimman osan pois.

      Poista