4.5.2016

Kostean paikan vappuleiri



Vapusta

Kanojen menolippu kesäkotiin. Seuraavana aamuna saimme jo munia.
Keittiön liesi työnsi savut sisälle. Pesin ja pyyhin nokea pari tuntia. Ehkä ensi kerralla sitten se viinilasi kädessä pihalle.
Satoi koko lauantai. Mä-mä-mä-mä märkää. Siis meillä, muualla oli sinisen taivaan päivityksiä.
Kahvt ja kotijäätelöt lounaskahvila Artjärven Auringossa. Nimikomiikka päivälle. Lapsia kiinosti Dublo Lego rakentelualue (5€/henkilö). Pitää mennä uudestaan.
Paleltunut iso ja hieno mahonia. Piti leikata maan tasalle. Harmittaa, niin että jospa se vielä siitä tahdonvoimalla versoisi.
Kikka oli onnellinen ja märkä. Ei vieläkään halunnut lähteä omille teille, huh.
Pöpi murtautui kanalaan, kanalaa piti vahvistaa. Pääsivät silti pariin otteeseen riehumaan kanojen joukkoon. Kaikki hengissä, vielä. Yksi piilotteli poterossa pitkään, kunnes löysimme. Vaatii totuttelua, ennekuin alkavat yhteiseloon he ja Kikka.
Saunomista yhdessä ja kaksin.
Nakkeja ja perunasalaattia.
Sima sanoi pihh ja maistui sokerivedeltä. Jäänyt käymiset kesken. Yksinkertainen homma, jossa osaan epäonnistua. 
Leffa ja herkkuja sängyssä lasten kanssa. Niin on idyllistä: Älä töni, anna juomaa, kato miten paljon oot murustanut, ei mee yhtään hermot, kun tää leffa tökkii, te viette puol sänkyy, kenen varpaat, missä mun tyyny, mua nukuttaa, no me omaa sänkyy. 
Sumusta aukeneva sunnuntai. Että no hehheh, jos olisi ollut lauantaikin tällaista.







Humenna on helatorstai ja perjantaikin on kouluista vapaata. Lähdemme pitkän viikonlopun viettoon Vehkosuolle. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti